OKO KALEJDOSKOPU - SEKRETY ŻYCIA I KALEJDOSKOP EMOCJI

27.04 (wtorek)
g.10.00
(mapa)

Życie jest piękne i pełne zagadkowych tajemnic! Człowiek dzielnie przez nie kroczy i od narodzin, aż po kres swoich dni przeżywa różne emocje: radość, strach, zachwyt, złość, miłość, zazdrość, entuzjazm, osamotnienie. Dobrze jest przemierzać życie razem z kimś bliskim – tak, jak Babcia Hania i Dziadek Jacek, których historię opowiada jeden z filmów! Dobrze spotkać na swej drodze „bratnie dusze”, z którymi można dzielić dobre emocje i u których można znaleźć wsparcie w radzeniu sobie z tymi trudnymi. Życie upływa – składa się i z bardzo ważnych i z całkiem zwyczajnych, ulotnych, chwil.

SEKRETY ŻYCIA I KALEJDOSKOP EMOCJI (38.21’)

  • Życie to pestka – Filip Szukszul, Łuków
  • Dojrzewanie – Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
  • Blue – Eryka Wolna, Wałbrzych
  • Miłość w czasach zarazy – Legnickie Centrum Kultury
  • Dla mamy – Legnickie Centrum Kultury
  • Pozytywne reklamy – Fundacja Działania w Łodzi
  • Histeryk Choleryk – Jan Grzegorzek, Warszawa
  • Bogacz – Centrum Młodzieży im. dr H. Jordana w Krakowie
  • Kwiatki – Maja Tapert, Warszawa
  • Inna – Klatka po Klatce, Sulejówek Miłosna
  • Chwile – Piotr Kaźmierczak, Sochaczew
  • Emotify – Centrum Edukacji Obywatelskiej w Łodzi
  • Hania i Jacek – Karwowski Family, Warszawa
  • Miłe spotkanie – Maria Bartosik, Łask
  • Święta u Hani –Maria Bartosik, Łask
  • Nautilus – Klatka po Klatce, Sulejówek Miłosna
  • Życie – Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
  • Plan – Roman Stopczyk, Centrum Młodzieży im. dr H. Jordana w Krakowie
  • Wybór – Anna Cukrowska, Julia Sołowiej, Białystok
  • The Cactus – Milena Buczkowska, Dom Kultury Dorożkarnia w Warszawie
  • Koło czasu – Jan Motoczyński, Warszawa

Poznajcie twórców filmów!

ŻYCIE TO PESTKA

Filip Szuksztul
Jestem niezależnym twórcą i animatorem tworzącym animacje w technice poklatkowej. Miałem okazję stworzyć od początku do końca ponad 20 filmów wykonanych techniką stop-motion, w tym wiele wiedoklipów. Moja przygoda rozpoczęła się dawno temu. Już jako dziecko oglądając kultowego „Misia Uszatka” i rożne inne zagraniczne produkcje pokochałem gatunek, jakim jest animacja. Obecnie dwa moje filmy „Życie to pestka” i „Green tree” debiutują na polskich festiwalach filmowych.

ŻYCIE TO PESTKA.png
DOJRZEWANIE.png

DOJRZEWANIE

Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII Liceum Ogólnokształcące w Toruniu

Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
W Zespole Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII LO w Toruniu powstał nowy kierunek – technik fotografii i multimediów. Młodzież, pod opieką Piotra Florianowicza, w Pracowni Obróbki Obrazu oraz Pracowni Cyfrowych Technologii Multimedialnych tworzy grafiki komputerowe oraz animacje. W ramach działalności obydwu pracowni uczniowie poznają tajniki działania programów do cyfrowej postpordukcji zdjęć, grafiki komputerowej, projektowania graficznego wideo i animacji. Podczas zajęć tworzone są różnego rodzaju formy multimedialne. Szczególnie dużym zainteresowaniem wśród uczniów cieszy się technika animacji poklatkowej. Młodzież chętnie eksperymentuje z obrazem i ruchem.

BLUE

Eryka Wolna

Pracownia Animacji Filmowej Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu
Mam 17 lat. Mieszkam w Poznaniu. Chodzę do klasy humanistycznej. Interesuję się filmem, a zwłaszcza animacją. Moją pasją jest rysowanie i wiąże swoją przyszłość ze sztuką.

BLUE.png
MIŁOŚĆ W CZASACH.png

MIŁOŚĆ W CZASACH ZARAZY

Julka Wrzeszcz

Legnickie Centrum Kultury
Cześć, mam na imię Julia. Mam 6 lat. Rok temu, na wakacjach, pierwszy raz spróbowałam swoich sił tworząc własny film animowany pod okiem Pana Juliana Zawiszy. Mój film opowiada o królu, który jadąc na koniku przez łąkę pełną kwiatów, spotkał piękną księżniczkę. Zakochali się i żyli długo i szczęśliwie. Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się zrobić dalszą część mojej historii. Oprócz rysowania i ożywiania moich bohaterów lubię także tańczyć i ćwiczyć.

DLA MAMY

Jaś Zawisza
Mieszkam w Poznaniu i chodzę do przedszkola. Bardzo lubię budować z klocków i malować. Tata opowiadał, jak jego wujek nauczył go robić filmy i ja też chciałem spróbować. Bo oglądanie bajek to moja najlepsza pora dnia! Fajnie zrobić swoją bajkę.

DLA MAMY.png
logo OKO.jpg

POZYTYWNE REKLAMY

Fundacja Działania
Film powstał w ramach „Świetlic Artystycznych” prowadzonych przez Fundację Działania w Pogotowiu Opiekuńczym nr 1 w Łodzi. Podczas warsztatów wspólnie z dziećmi zastanawialiśmy się czemu służą reklamy. Nasze wnioski sprowadzały się do raczej negatywnych konkluzji, dlatego postanowiliśmy stworzyć własne, społeczne reklamy o pozytywnym przekazie. Korzystając z poklatkowych technik filmowych zachęcamy widza do przyjaźni mimo wszystko oraz jedzenia owoców, które pomagają w... odpowiednim trawieniu. Nie wolelibyście oglądać właśnie takich reklam? Warsztat prowadziła Natalia Spychała (animacja) i Pimon Lekler (udźwiękowienie).

HISTERYK-CHOLERYK

Janek Grzegorzek
Pasjonuję się filmami oraz książkami. Chodzę do trzeciej klasy szkoły podstawowej. Od kilku miesięcy tworzę animacje. Piszę również wiersze. Moja animacja „ Histeryk-Choleryk” jest połączeniem moich dwóch pasji. Gdy dorosnę, chciałbym zostać reżyserem filmowym.

HISTERYK-CHOLERYK.png
bogacz.png

BOGACZ

Barbara Czyżewska

Centrum Młodzieży im. dr. Henryka Jordana w Krakowie
Mam 12 lat, chodzę do VI klasy. Interesuję się filmem i aktorstwem. Lubię słuchać muzyki, rysować i czytać, za to nie przepadam za sportem:) .
Zajęcia w Pracowni Animacji w Centrum Młodzieży prowadzi od wielu lat pan Paweł Legutko, który tak opowiada o swojej pracy: „Na III piętrze, póki co bez windy, na słynnej z domu i ogrodu Mehoffera ulicy Krupniczej w Krakowie, od wielu lat tworzymy filmy animowane. Same zajęcia, jak to w Krakowie bywa, mają już niemałą historię i sięgają pierwszej połowy lat 90-tych XX wieku – czasów kaset VHS, wielkich kamer wideo, monitorów bardziej przypominających małe lodówki niż lekkie, przenośne laptopy czy tablety, na których pracujemy dzisiaj. Przychodzą do nas (najczęściej raz na tydzień, na 3 lub 4 godziny lekcyjne) dzieci z pierwszych klas szkół podstawowych (choć czasem zdarzy się i rezolutny przedszkolak), dawni gimnazjaliści, a czasem zawita i licealista, czy nawet student. Pracujemy nad zwariowanymi, oryginalnymi pomysłami, tworzymy scenopisy, bo pomysł na film bywa nawet ważniejszy niż realizacja. Dużo rysujemy, czasem malujemy, wycinamy, łączymy, rwiemy, przecinamy i robimy naprawdę dużo zdjęć w naszych boksach animacyjnych i przy pomocy tabletów. Choć nie wszyscy uczestnicy to wybitni kompozytorzy i instrumentaliści, to nagrywamy również własną muzykę. I pomimo że nie wszyscy urodziliśmy się aktorami radiowymi, to podkładamy głosy naszym bohaterom, czyniąc ich ludzkimi, a przecież to nie zawsze ludzie. Używamy komputerów, by wszystko połączyć i edytować, ale nie tworzymy animacji komputerowych. Powstają filmy z papieru, plasteliny, drutu i wielu innych materiałów, ale przede wszystkim z naszej dobrej, pełnej wyobraźni zabawy.”

KWIATKI

Maja Tapert

Jestem absolwentką Szkoły Podstawowej nr 158 w Warszawie oraz Gimnazjum nr 44 im gen. Chrzanowskiego w Warszawie. Obecnie uczę się w Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych im. Wojciecha Gersona w Warszawie – specjalizacja projektowanie przestrzeni wystawienniczej. Otrzymałam stypendium w ramach projektu „Mazowsze – stypendia dla uczniów szkół zawodowych” na rok szkolny 2019/2020 za wzorowe wyniki w nauce i osiągnięcia w ogólnopolskich konkursach przedmiotowych z roku 2018/2019. W roku 2019/2020 brałam udział w ogólnopolskich konkursach plastycznych i otrzymałam mazowieckie stypendium dla uczniów szkół zawodowych na rok 2020/2021. „Kwiatki” to krótka jednominutowa fraszka zakończona puentą. Do czego doprowadzi wyścig szczurów – pogoń kwiatków za promykiem słońca? Czy będąc zaborczym, walcząc o wyższą pozycję nie urośniemy zbyt wysoko?

KWIATKI.png
ŚPIJ KRÓLEWNO.png

INNA

Klatka po Klatce, Sulejówek Miłosna
Przygodę z przekazywaniem bakcyla FILMU ANIMOWANEGO dzieciom i młodzieży rozpoczęliśmy w Stacji Falenica i Fundacji Bullerbyn w 2016 roku. Wszyscy prowadzący zajęcia w Klatka po Klatce ukończyli „łódzką filmówkę” i posiadają zawodowe wykształcenie filmowe oraz wielką pasję do tworzenia filmów animowanych. Z entuzjazmem i cierpliwością dzielą się nią z najmłodszymi adeptami fascynującej przygody jaką jest ANIMACJA. Klatka po Klatce prowadzi zajęcia cykliczne, w ciągu roku stacjonujemy głównie w Warszawie i okolicach, z chęcią też realizujemy warsztaty wyjazdowe – szkolne i okazjonalne. Obecnie zmuszeni zostaliśmy do pozostania w domach i działania online – niemniej dostęp do naszych warsztatów stał się bardziej mobilny i choć wiemy, że działanie stacjonarne przynosi nam najwięcej radości i kreatywności ze wspólnego podglądania, wymiany pomysłów i inspiracji, to nie dajemy za wygraną i wykorzystując okoliczności uczymy się w miłej, kameralnej atmosferze nowych narzędzi jakimi są profesjonalne komputerowe programy do tworzenia animacji. Tęsknimy za lepieniem, rysowaniem, tworzeniem w przestrzeni naszych pomysłów. Wierzymy, że niebawem powrócimy do stacjonarnych działań i spotkań :) . Nasze filmy oglądamy raz do roku na kinowym dużym ekranie w Stacji Falenica podczas dorocznej wrześniowej premiery. Jest to święto każdego uczestnika. Film animowany jest sztuką interdyscyplinarną, to znaczy, że łączy ze sobą m.in.: literaturę, plastykę, muzykę i bogatą wyobraźnię dziecięcą. Rozbudza kreatywność młodego twórcy. Daje olbrzymie możliwości twórcze. Pobudza myślenie i kreatywność na wszystkich wymienionych powyżej płaszczyznach. Jedne zajęcia, a tyle aktywności! Chcemy zaszczepić w uczestnikach naszych zajęć wiarę w to, że każdy ma jakiś talent, którego może użyć do tworzenia filmów animowanych!

CHWILE

Piotr Kaźmierczak
Mam 15 lat. Chodzę na lekcje malarstwa, rysuję komiksy. Tworzę również własne programy w języku obiektowym Scratch (ostatnio na to bardzo brakuje mi czasu). Od 2015 roku moją główną pasją stała się animacja. Realizuję autorskie filmy w technice animacji rysunkowej, plastelinowej, wycinankowej, malarskiej, malowanej na celuloidach, komputerowej 2D oraz 3D z wykorzystaniem systemu Blender. Pasjonuję się historią polskiej animacji, szczególnie tej klasycznej. Jestem laureatem wielu ogólnopolskich oraz kilku zagranicznych konkursów animacji dziecięcej i młodzieżowej. Najchętniej co dzień jechałbym do jakiegoś studia lub muzeum animacji. Od dwóch lat uczestniczę w Legnickiej Akademii Filmowej.

CHWILE.png
emotify.png

EMOTIFY

Nikodem Kacała, Magdalena Kosińska, Martyna Lubosik, Mikołaj Mazurkiewicz, Monika Mroczek, Robert Pośpiech, Anna Przybyła, Bruno Rolski, Olga Salbert, Paulina Sałek, Karolina Sielańczyk, Marta Tabaka, Daria Woitalla, Kornelia Zawadzka

Technikum nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Bytomiu Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie
Jesteśmy bytomską szkołą specjalizującą się w fotografii i multimediach. Film i nowe media cyfrowe towarzyszą nam w profesjonalnych zajęciach od pierwszej klasy, wszystkie działania koordynuje dr hab. Joanna Klimczak. Bierzemy udział w lekcjach filmowych wewnątrz i poza murami szkoły. Nasza animacja powstała jako część szkolnych rezydencji filmowych, realizowanych w programie „Shortcut - małe historie, duże problemy”. Podczas warsztatów z artystką Natalią Spychałą poznaliśmy technikę tworzenia krótkich form filmowych, ale także zaznajomiliśmy się z animacją poklatkową. Film jest efektem naszej wspólnej pracy.

HANIA I JACEK

Roch Karwowski Mam 16 lat. Chodzę do pierwszej klasy do Liceum Francuskojęzycznego w Warszawie. Jestem miłośnikiem Odysei Umysłów (3 miejsce w Światowych Zawodach w 2020 roku). Trenuję boks, lubię komiksy, ciekawostki fizyczne, fotografię. Jestem rysownikiem, gitarzystą, harcerzem, czytelnikiem.
Mia Karwowska Mam 13 lat. Chodzę do szóstej klasy szkoły podstawowej w Warszawie. Jestem miłośniczką baletu i akrobatyki, boksu, rysowniczką, harcerką, czytelniczką.
Franciszek Karwowski Mam 18 lat. Jestem uczniem drugiej klasy Liceum GHIS w Izraelu. Jestem miłośnikiem ciekawostek fizycznych, technologicznych, projektowania 3D, sztuki, montażystą, rysownikiem, czytelnikiem.

HANIA I JACEK.png
MIŁE SPOTKANIE.png

MIŁE SPOTKANIE

Marysia Bartosik
HEJ! Mam 10 lat. Moją pasją jest malowanie i lepienie z modeliny. Tworząc tę animację inspirowałam się popularną zabawką. Pomagała mi Pani Gosia Fraus z pracowni artystycznej GO HA.

ŚWIĘTA U HANI

Marysia Bartosik
HEJ! Mam 10 lat. Moją pasją jest malowanie i lepienie z modeliny. Tworząc „Święta u Hani” inspirowałam się nadchodzącymi Świętami. Pomagała mi Pani Gosia Fraus z pracowni artystycznej GO HA.

ŚWIĘTA U HANI.png
W PUŁAPCE.png

NAUTILIUS

Klatka po Klatce - Sulejówek Miłosna
Przygodę z przekazywaniem bakcyla FILMU ANIMOWANEGO dzieciom i młodzieży rozpoczęliśmy w Stacji Falenica i Fundacji Bullerbyn w 2016 roku. Wszyscy prowadzący zajęcia w Klatka po Klatce ukończyli „łódzką filmówkę” i posiadają zawodowe wykształcenie filmowe oraz wielką pasję do tworzenia filmów animowanych. Z entuzjazmem i cierpliwością dzielą się nią z najmłodszymi adeptami fascynującej przygody jaką jest ANIMACJA. Klatka po Klatce prowadzi zajęcia cykliczne, w ciągu roku stacjonujemy głównie w Warszawie i okolicach, z chęcią też realizujemy warsztaty wyjazdowe – szkolne i okazjonalne. Obecnie zmuszeni zostaliśmy do pozostania w domach i działania online – niemniej dostęp do naszych warsztatów stał się bardziej mobilny i choć wiemy, że działanie stacjonarne przynosi nam najwięcej radości i kreatywności ze wspólnego podglądania, wymiany pomysłów i inspiracji, to nie dajemy za wygraną i wykorzystując okoliczności uczymy się w miłej, kameralnej atmosferze nowych narzędzi jakimi są profesjonalne komputerowe programy do tworzenia animacji. Tęsknimy za lepieniem, rysowaniem, tworzeniem w przestrzeni naszych pomysłów. Wierzymy, że niebawem powrócimy do stacjonarnych działań i spotkań :) . Nasze filmy oglądamy raz do roku na kinowym dużym ekranie w Stacji Falenica podczas dorocznej wrześniowej premiery. Jest to święto każdego uczestnika. Film animowany jest sztuką interdyscyplinarną, to znaczy, że łączy ze sobą m.in.: literaturę, plastykę, muzykę i bogatą wyobraźnię dziecięcą. Rozbudza kreatywność młodego twórcy. Daje olbrzymie możliwości twórcze. Pobudza myślenie i kreatywność na wszystkich wymienionych powyżej płaszczyznach. Jedne zajęcia, a tyle aktywności! Chcemy zaszczepić w uczestnikach naszych zajęć wiarę w to, że każdy ma jakiś talent, którego może użyć do tworzenia filmów animowanych!

ŻYCIE

Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII Liceum Ogólnokształcące w Toruniu

Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
W Zespole Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII LO w Toruniu powstał nowy kierunek – technik fotografii i multimediów. Młodzież, pod opieką Piotra Florianowicza, w Pracowni Obróbki Obrazu oraz Pracowni Cyfrowych Technologii Multimedialnych tworzy grafiki komputerowe oraz animacje. W ramach działalności obydwu pracowni uczniowie poznają tajniki działania programów do cyfrowej postpordukcji zdjęć, grafiki komputerowej, projektowania graficznego wideo i animacji. Podczas zajęć tworzone są różnego rodzaju formy multimedialne. Szczególnie dużym zainteresowaniem wśród uczniów cieszy się technika animacji poklatkowej. Młodzież chętnie eksperymentuje z obrazem i ruchem.

ŻYCIE.png
PLAN.png

PLAN

Roman Stopczyk

Centrum Młodzieży im. dr. Henryka Jordana w Krakowie
Zajęcia w Pracowni Animacji w Centrum Młodzieży prowadzi od wielu lat pan Paweł Legutko, który tak opowiada o swojej pracy: „Na III piętrze, póki co bez windy, na słynnej z domu i ogrodu Mehoffera ulicy Krupniczej w Krakowie, od wielu lat tworzymy filmy animowane. Same zajęcia, jak to w Krakowie bywa, mają już niemałą historię i sięgają pierwszej połowy lat 90-tych XX wieku – czasów kaset VHS, wielkich kamer wideo, monitorów bardziej przypominających małe lodówki niż lekkie, przenośne laptopy czy tablety, na których pracujemy dzisiaj. Przychodzą do nas (najczęściej raz na tydzień, na 3 lub 4 godziny lekcyjne) dzieci z pierwszych klas szkół podstawowych (choć czasem zdarzy się i rezolutny przedszkolak), dawni gimnazjaliści, a czasem zawita i licealista, czy nawet student. Pracujemy nad zwariowanymi, oryginalnymi pomysłami, tworzymy scenopisy, bo pomysł na film bywa nawet ważniejszy niż realizacja. Dużo rysujemy, czasem malujemy, wycinamy, łączymy, rwiemy, przecinamy i robimy naprawdę dużo zdjęć w naszych boksach animacyjnych i przy pomocy tabletów. Choć nie wszyscy uczestnicy to wybitni kompozytorzy i instrumentaliści, to nagrywamy również własną muzykę. I pomimo że nie wszyscy urodziliśmy się aktorami radiowymi, to podkładamy głosy naszym bohaterom, czyniąc ich ludzkimi, a przecież to nie zawsze ludzie. Używamy komputerów, by wszystko połączyć i edytować, ale nie tworzymy animacji komputerowych. Powstają filmy z papieru, plasteliny, drutu i wielu innych materiałów, ale przede wszystkim z naszej dobrej, pełnej wyobraźni zabawy.”

WYBÓR

Anna Cukrowska
Mieszkam w Białymstoku. Jestem uczennicą drugiej klasy liceum o profilu informatycznym. Moją pasją jest rysunek i grafika. Interesuję się również teatrem i kinem. Posiadam doświadczenie związane z aktorstwem, reżyserią i scenopisarstwem. W wolnym czasie jestem aktywistką klimatyczną.

Julia Sołowiej
Jestem uczennicą drugiej klasy I Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku. Interesuję się sztuką (rysunek, fotografia, film), nauką języków obcych i polityką. W wolnym czasie zajmuję się kolekcjonowaniem gier planszowych oraz poszerzaniem swojej wiedzy o herbacie.

WYBÓR.png
WYBÓR2.png
THE CACTUS.png

THE CACTUS

Milena Buczkowska

Anima

Dom Kultury DOROŻKARNIA w Warszawie

Anima to pracownia animacji poklatkowej dla dzieci i młodzieży w Dorożkarni. Wykorzystujemy różne podstawowe techniki plastyczne, kombinujemy, łączymy narzędzia, robimy zdjęcia i podkładamy dźwięki oraz muzykę. Każdy uczestnik zajęć może rozwijać wyobraźnię po swojemu, poznawać nowe osoby oraz stworzyć od A do Z autorską animację poklatkową :) . Pomimo trudności udaje się nam pracować i tworzyć w trybie online.

KOŁO CZASU

Jan Motoczyński

Zdolny zdalny ósmoklasista (prawie w przededniu egzaminu do liceum). Człowiek wielu pasji. Samouk. Elektronik, filmowiec, muzyk. Samodzielnie złożył komputer, na którym stworzył swój film „Koło czasu". Wielbiciel programu BLENDER i grupy PIXAR. W przyszłości chciałby zostać grafikiem, animatorem.

KOŁO CZASU.png

newsletter

Chcesz wiedzieć co u nas? Zapisz się do newslettera!

Do poruszania się po elementach z listy autouzupełnienia koszystaj ze sztrzałek w dół i w górę, wybór zatwierdź enterem

* Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (klauzula informacyjna). * Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).

partnerzy

LOGO_POZnan_PL_RGB_PNG.png
MKiDN_kolor_(3).jpg